Bijna bij de cambodjaanse grens. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Bijna bij de cambodjaanse grens. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Bijna bij de cambodjaanse grens.

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

we zijn nu in Chau doc, niet ver van de cambodjaanse grens.
vanmorgen weer vroeg opgestaan, om 6:45u. Na het ontbijt zijn we naar de Mekong rivier gelopen en zijn met een boot naar drijvende markt gevaren. Die was niet echt toeristisch. Eigenlijk is dit een markt op de Mekong rivier. De mensen wonen op de boot en de een verkoopt bananen en een ander weer annanas. Boven in de mast hangt dan datgeen wat ze verkopen. Tussen deze bootjes doorgevaren en veel leuke plaatjes geschoten en gefilmd.
Daarna zijn we met de bus op pad gegaan richting de grens. Onderweg gelunched.Vissoep, gebakken rijst, kip met qeshew noten, vis enfruit, meloen met annanas als toetje. In chau doc hebben we nog een boottocht gemaakt naar een kmer dorp. onderweg drijvende huizen gezien met onder de huizen drijvende kooien met duizenden of tienduizenden vissen die gekweekt werden. Vanavond nog een afscheidsdiner gehad met de gids en de chauffeur en nu vroeg naar bed. Want morgen rijden we bijtijds naar de grens met Cambodja. Het schijnt dat de grensoversteek nogal lang kan duren en als er wat dollars in het paspoort zitten dat het sneller gaat.

• 26 Juli 2012 - 17:37

Kmer:

Wat een mooie en kleurrijke mensen. Peter waarom hebben de mensen een lap onder hun kin en ook voor hun mond? Vietman is steeds meer in opkomst voor kweekvis, alleen nemen ze het met de voeding en verwerking van de vis niet zo nauw en pangasisvis is volgens vele niet aan te raden voor consumptie. Maar wat jullie daar eten is om te watertanden. Hetty neem je op tijd rust ook als Peter als maar voort wil. Laat mij weten hoe het is bij het Kmervolk en bij de Cambodjaanase grens. Groet uit een tropisch Nederland en de mussen vallen hier van het dak. Tot de volgende keer en groet kees

• 26 Juli 2012 - 21:03

Marcel En Gonnie:

weer van die mooie foto's mooi om te zien hoe die mensen daar leven en werken
    heel wat anders dan bij ons kom ook een beetje tot rust want het is een vol programma dat jullie hebben
    tot het volgende bericht
    groetjes

• 27 Juli 2012 - 18:31

Peter Bechtold:

hoi kees, die lapjes zijn om het gezicht zoveel mogelijk te bedekken om niet bruin te worden. Hier doen ze alles om wit te worden en wij alles om bruin te worden.
    Rare wereld he?. Maar het is ook wel voor de slechte lucht in de steden.

• 27 Juli 2012 - 18:31

Peter Bechtold:

Rare wereld he?. Maar het is ook wel voor de slechte lucht in de steden.