en nu in Bangkok - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu en nu in Bangkok - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

en nu in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Augustus 2012 | Vietnam, Hanoi

nou vanmorgen weer vroeg op. Om 6:15u. en vertrokken om 7:30u uit Seam Riep, Cambodja. onze Cambodjaanse gids heeft ons begeleid tot aan de grens. Maar onderweg hebben we ook nog een zijde fabriekje bezocht. Dat was best wel interressant. zal direkt ook fotos erop zetten die doen het weer.Onderweg zijn we nog gestopt in een dorpje langs de kant van de weg om voor sinterklaas te spelen. In elk hotel krijg je nl elke dag per persoon een kam, een setje wattenstaafjes, een tandenborstel, een flacon badschuim, een flacon shampo en een naaisetje. We hadden zelf ook nog een zak pennen meegenomen en deze hele verzmeling hebben we uitgedeeld, In het noorden van cambodja zijn de mensen echt nog arm, dus dat vonden ze wel fijn. ( het gemiddeldejaarsalaris is ongeveer 800 dollar). De rsest van de spullen heb ik nog uitgedeeld aan de grens. Dat ging deze keer gemakkelijker. uit de bus, stempeltje van cambodja in je paspoort, door de slagboom lopen, stukje niemandsland, en dan papieren invullen in Thailand, stempeltje en deze keer geen dollars in het paspoort en je bent in thailand. Wel een verschil. Alles meteen netter, grotere wegen, geen krotjes langs de weg waar de mensen wonen. Om 18:00 uur waren we in bangkok en zijn we naar de khaosam road gelopen door kleine straatjes. Dat is het backpackers gedeelte. Daar hebben we iets gegegeten en toen met de tjuk tjuk naar het hotel en slapen, want morgen gaan we door Bangkok fietsen.

• 01 Augustus 2012 - 18:44

Marcel En Gonnie:

Hoi hoi

wat fijn dat je die mensen zo blij kunt maken met van die kleine spullen en wat een mooie foto's weer
    die waar die kinderen opstaan met die boeda's geweldig zijn de boeda's van steen of zand ?(of van iets anders)
    en Hettie kijk je uit met fietsen?

Groetjes

• 02 Augustus 2012 - 14:39

Theo:

Ja, die foto met die kinderen is zeker mooi.
    Maar die bromfiets met die hamlapjes vind ik ook wel geinig.