Fietsen door bangkok - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Fietsen door bangkok - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Fietsen door bangkok

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Augustus 2012 | Vietnam, Hanoi

goed nieuws, Hettie leeft nog en is niet gevallen!!!!!!
Wel twee andere leden van de fietsgroep. De eerste na honderd meter fietsen op de mountainbike, moest remmen en de tweede halverweg de tocht. Tijdens het filmen uit de bocht gevlogen. Alleen wat schaafwondjes.
Vanmorgen was het weer een vroege dag, 6:15 u opgestaan en om 8:00u na het ontbijt met het busje naar chinatown. Vanaf daar vertrokken met de fietstochten van Co van Kessel, een nederlander die het bedrijf heeft opgezet en onlangs is overleden.
De fietstocht duurde vijf uur en begint in het drukke chinatown. We moeten wel opletten dat we links blijven rijden, dat doet iedereen nl in Thailand. We fietsen door steegjes, dwars door marktjes, overdekte hallen en langs tempels. Onderweg een stop gemaakt voor een drankje.
We hebben geluk dat het vandaag een feestdag is en vallen met onze neus in de boter bij een tempel. Daar is een groot feest aan de gang.
Als we verder fietsen dooende buitenwijken van Bangkok, zijn er veeel kinderen en oudere mensen diie zwaaien en je begroeten. We rijden dwars door tuintjes van mensen,langs stalletjes, varen over met een soort ferrie. Uiteindelijk komen we bij een plek waar twee langstaartboten klaar liggen, de fietsen gaan erop en die brengen ons met een klein halfuurtje varen terug naar het startpunt.
s middags nog even aan het zwembad gelegen en 's avonds een cruise op de chao praya rivier met eten en dansen erbij. Dat viel wat tegen, enkele hele hete gerechten en kokos wat niet mijn favoriet is. Wel washet uitzicht vanaf de boot schitterend. Nou morgen gaan we op pad naar de badplaats Hua in. en dan terug naar huis, hopelijkishet weer daar goed?