terug naar saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu terug naar saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

terug naar saigon

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Vandaag om 9:00u vertrokken naar het viegveld van Natrang. Een rit van 45 minuten. De vlucht duurde ook ongeveer 45 minuten. Al met al waren we om 12:00uur weer in het hotel waar we enkele dagen daarvoor ook hadden gelogeerd. De rest van de dag was vrij te besteden.We zijn door Saigon gaan wandelen en hebben de doy kong straat verkend en zijn bij de haven rond gelopen. Daarna terug naar het hotel en onderweg nog een broodje gepakt. Om 5 uur zijn we naar een waterpoppen theater gegaan. Daar word een poppenspel opgevoerd, waarbij de poppen in een grote bak met water bewegen. Dit wordt gedaan door mensen die achter de schermen staan en met lange stokken de poppen bewegen. Heel kunstig.,s avonds wilden we in een restaurant gaan eten wat dichtbij was omdat Hettie last had van haar enkel. Helaas hebben we het restaurant nooit gevonden en zijn we toch na een veel te lange voettocht maar ergens anders naar binnen gegaan. We beginnen een beetje genoeg te krijgen van Ho Chi Min City met zijn 100.000.000.000 brommers die de hele avond langs je terrasje rijden waar je zit en ook nog hun claxon testen. Gelukkig is het ons toch elke keer weer gelukt om levend aan de overkant van de straten te komen. Ook zijn er opvallend veel bedelaars en schoenpoetsers die je schoenen willen vernielen, sommige wilden het inlegzooltje van hettie vastlijmen, " want het was kapot". Ook zie je hier veel gehanicapte mensen, zonder benen of andere ledematen. Waarschijnlijk slachtoffers van de vergeten mijnen van de amerikanen. Morgen op pad voor een tocht door de Mekong delta en dan richting Cambodja.