Onze reis door Vietnam Cambodja en Thailand - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Onze reis door Vietnam Cambodja en Thailand - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Onze reis door Vietnam Cambodja en Thailand

Door: peterhettie

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

op 16 juli om 9:00uur zijn we vanuit den bosch vertrokken. Op weg naar Vietnam. De eerste vertraging was al bij de NS. Net voor schiphol reden er maar weinig treinen ivm een kapotte trein en kwam de trein met 20 minuten vertraging aan op schiphol.Na het inchecken zijn we eerst maar dollars gaan kopen bij de ABN AMRO. Op schiphol broodje gegeten en voor het eerst een bodyscan meegemaakt. Toen op weg naar Ho Chi min, het vroegere Saigon. Met een tussenstop in Hong Kong. De overstap verliep vlot. En inderdaad Catay Pacific is best een goede luchtvaartmaatschappij. Voldoende eten en drinken en films en spelletjes op het scherm voor je in de stoel. Om ongeveer 10:30 aangekomen op de luchthaven van Ho Chi Min.En om 12:00 uur in hotel waar we toch nog tot 13:30 moesten wachten op de kamer. Maar die tijd hebben we goed besteed door met enkele reisgenoten kennis te maken.Na op de kamer wat uitgerust te hebben en gedouched, hebben we ons op de straten van saigon gewaagd. De waarschuwingen van de reisleidster waren niet voor niets. Het lijkt wel een spelletje russchische roulette. Het krioelt van de brommers. Verkeerslichten zijn er wel maar die schijnen voor de vietnamezen niet te gelden. Een straat oversteken is vergelijkbaar met een poging tot zelfmoord. Door het vele gemotoriseerde verkeer is de lucht niet erg zuiver en dat zal ook wel de reden zijn dat zoveel mensen met mondkapjes voor rijden. maar goed dat het regentijd is en dat die slechte lucht door de regenbuien zo af en toe wordt verwijderd
Nou vanavond hebben we een etentje, ben benieuwd.