Panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Panoramaroute - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Panoramaroute

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Graskop

Vanmorgen vroeg opgestaan(dachten we)., maar eigenlijk toch te laat. We gaan vandaag de panaramaroute rijden. Na het ontbijt om ongeveer 9:00u gaan tanken en richting sabie gereden (dachten we).
we zijn er wel gekomen maar met een omweg.in sabie nog wat inkopen gedaan voor onderweg. Toen doorgegaan naar de eerste waterval vlakbij Sabie. Daar de auto geparkeerda voor 0,20 eurocent en 750m gelopen over een hobbelig pad met veel keien naar de waterval. Het pad was leuk maar de waterval niet indrukwekkend. Toen we er waren van van het uitzicht zaten te genieten dachten we dat hettie ons wilde laten schrikken door te roepen: "een aap". Maar toen we goed keken was dat een echte aap en nog niet zo'n kleintje ook. Gelukkig had hij meer interresse in de prullenbak naast ons als in ons. Dat was onze eerste kennismaking met de afrikaanse dieren.
Toen het pad terug gelopen en verder met de auto richting graskop.(dat is een plaatsnaam). En van daar naar "the pinnacle" een rots die uit het niets opduikt.
Daarna richting godswindow, een punt met prachtige vergezichten en waar we prachtige fotos hebben gemaakt. Op de parkeerplaats een paar ballonnen aan een klein kindje gegeven en daar kregen we mooie fotomomenten voor terug. Het is ondertussen 15;00 uur. En een rekensommetje leert dat het nog meer als 100km terug rijden is. Dat halen we dus niet meer voor donker. Het is nl om 18:00 uur donker hier.
Wat doen we? Omdraaien of doorrijden en er zeker van zijn dat we niet met licht bij het hotel aankomen?
In het donker op pad gaan wordt hier nl afgeraden. We besluiten toch maar door te rijden. Nog een paar korte stops onderweg onderandere bij Lowveld view en opmerken dat de zon toch wel erg snel ging zakken.
Dankzij de goede stuurmanskunst van roy kwamen we veilig aan bij een restaurantje op een paar kilometer afstand van het hotel.
Lekker gegeten en op tijd naar bed gegaan. Met een meerderheid aan stemmen is besloten om morgen om 7:00uur te ontbijten en richting het krugerpark te rijden om 7:30u