Eerste dag krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Eerste dag krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Eerste dag krugerpark

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vandaag korte rit gehad van 45 km naar krugerpark. Om 7:00uur ontbijt en 8:30u weggereden. Onderweg vlak voor het park getankt en boodschappen gedaan. Naar de tented lodge gegaan en alvast ingecheckt. Tijdens het inchecken zagen we een nijlpaard in een plas water achter de lodge. De "lodges" waren tenten huisjes op palen, wel met alle voorzieningen zoals douches airco en echte klamboe. Het was in ieder geval heel appart. Om 10:00 waren we binnen in het park. De eerste 10 km over een zandpad gereden en alles afgespeurd. Eindelijk zagen we een teken van leven een groep hertjes. Daarna kwamen we mensen tegen die een eindje verderop een paar leeuwen en een gier hadden gezien. De eerste 40 km bleef het erbij. Wel veel oliefanten drollen gezien maar daar kwamen we niet voor. Onderweg op een picknickplaats gestopt en wat gedronken. Daarna hebben we echt van alles gezien oliefanten die her en der liepen en een aantal die recht voor de auto de weg overstaken. Bij de eerste confrontatie met een oliefant was Roy helemaal in paniek en wist nietmeer of hij voor of achteruit of links of rechts moest rijden. Na een paar minuten hadden we hem rustig gekregen en konden we verder. Giraffen, apen, zwijnen, neushoorn roofvogels, gewone gekleurde vogels. Ja eigenlijk waar we voor kwamen. Vier van de big five hebben we gezien. Morgen staan we heel vroeg op om 5:00uu, peter om 5:15, ontbijten en op zoek naar heeel veeel wilde dieren. S avonds nog een buffet eten gedaan.
En stef die de hele dag enthousiast en helemaal niet bang was voor al die grote dieren was s avonds toen ze de slaapplaatsen zag ontzettend bang voor ........... Spinnen.
Om 21:00 uur zijn we heerlijk gaan slapen onder de klamboe. Ja het is om 18:00 ur al donker en het wordt dan ook al koud en een vest is dan geen overbodige luxe.