Tweede dag krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Tweede dag krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Tweede dag krugerpark

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Ja hoor gelukt om om 5:15u op te staan en dat nog wel in de vakantie. In het donker rijden we weg. Omdat we zo vroeg zijn zien we de eerste uren heeeeeel veel dieren, oliefanten en giraffen bij de vleet. Herten en antilopen springen recht voor de auto over de weg. Een keer schrikken we wel als een vader oliefant met zijn oren wappert en blazend met zijn slurf recht op de auto afkomt. Dat alles gebeurd op nog geen 50m afstand. Dan zien we wat de reden is: achter hem komt mama oliefant aan met een kleintje.
Het boogte punt van de dag moet nog komen als we erop worden geattendeerd dat een paar kilometer verderop een paar leeuwen een buffel hebben aangevallen en bezig zijn om hem te verscheuren. Als we ter plaatse zijn duurt het even voordat we eb ij kunnen. Er zijn namelijk meer autos die het bebben gehoord. Maar ons geduld wordt beloond. Op 3 meter afstand zien we hoe een leeuw en leeuwin en drie jongen bezig zijn om de buffel uit elkaar te trekken. Als we later op de dag terug komen zijn ze nog steeds bezig. Als we tegen vier uur terug komen even douchen in de bamboo douche waar een paar sproeiers uit komen. Dan komen we op het idee om nog even de tank vol te gooien omdat die bijna leeg is en de andere reizigers morgen weer om 5:00uur willen vertrekken voor een dagje kruger. Roy en steffi willenniet alleen gaan om te tanken dus maar met vieren. Achteraf toch maar goed. Bij de gate, ons resort ligt nl in bet krugerpark, wordt al gezegd dat we eigenlijk iet meer mogen gaan. Maar na enig aandringen mogen we toch in het naburige dorp even gaan tanken. Het begint al donker te worden. En als we klaar zijn bij het tanken waar het wemelt van de zwarte mensen gaan we terug. Weer in het donker dus. Op het laatste stukje zandweg voor het park duiken ineens twee oliefanten op in het donker, op het zandpad. Grote schrik wat nu te doen? Achteruit? Daar staat een ander auto gelukkig een ranger die ook die kant op moet. We zijn langzaam achter hem aangereden en heelhuids in lodge aangekomen. Daar kregen we nog een standje dat we te laat waren.
Nog een kop soep gemaakt en een broodje met een bak koffie en op tijd naar bed gegaan.