tweede dag kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu tweede dag kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

tweede dag kaapstad

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen met de auto naar een township gereden. Naar Langa. Dat was wel een beetje afwachten wat we tegen zouden komen en of het ook allemaal klopte.Maar we werden keurig opgewacht aan het begin van de sloppenwijk door de man waar we mee hadden afgesproken. Er was nog een groepje italianen en twee chinesche meisjes. De groep werd in twee delen opgesplitst. De auto lieten we langs de kant staan. En we begonnen te wandelen terwijl onze gids vertelde. Hij had hier vroeger ook gewoond en woonde nu ook in langa maar iets verder als de rest van de familie.In het begin was het een beetje schichtig rond kijken masr nasrmate de tijd vorderde werd het steeds leuker. De mensen waren vriendelijk. En de ballonnen en zakken met pennen kwamen nu goed van pas. We hebben zowat alles uitgedeeld. Aan het einde van de wandeling tussen de bouwvallige huisjes van golfplaten en oud hout hebben we nog een bezoek gebracht aan een kerk waar de mensen net in zaten. Gezellig joh, er speelde een bandje en er was volop gospel muziek. Daarna terug, de auto stond er nog en alle wielen zaten er nog onder.We hebben ons omgekleed en zijn naar de botanische tuin gegaan. Was wel mooi aangelegd. Toen doorgereden naar Waterfront, een groot winkelcentrum waar van alles te doen was. We hebben er weer bij een spur gegeten op verzoek van roy. Daarna nasr het hotel. Hier maakte hettie nog een uitglijder in de douche en viel met haar hoofd tegen de muur. Morgen de tafelberg en robben eiland. Ben benieuwd.