walvis spotten en dan opweg naar stellenbos - Reisverslag uit Stellenberg, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu walvis spotten en dan opweg naar stellenbos - Reisverslag uit Stellenberg, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

walvis spotten en dan opweg naar stellenbos

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Stellenberg

Vanmorgen na het ontbijt naar de boot om walvissen te spotten. Een tocht van 2 uur. Onderweg heel veel walvissen gezien in de baai voor hermanus. Een groep was aan het paren. Heel indrukwekkend die grote beesten. Het was wel druk op de boot. Een klein rekensommetje leerde wel dat hier kapitalen worden verdiend. Een kaartje 650 rand, is ongeveer 45 a 50 euro p/p. Daarna op weg naar stellenbosch. Niet via de aangegeven wijnroute maar via de kustroute, de zgn. whale coast route. Met schitterende uitzichten op zee. Onderweg wel 20 keer gestopt. Ook in Betty,s Bay waar we ook een pinguing colonie hebben bezocht. Entree maar 0,75 cent p/p. De pinguins in kaapstad zijn schijnbaar veel duurder en het zijn er niet zoveel.Dus dat kunnen we in kaapstad overslaan. Om 16:30u komen we aan in stellenbosch.Ingechekt en een rondje door het stadje gelopen. Een gezellig stadje met een westerse aanblik.We hebben een "Spur" restaurant gezocht omdat roy er weg van is. Helaas niet gevonden, wel een gelijkwaardig dat "dost" heette. Na het eten het programma voor kaapstad doorgenomen waar we morgen heen gaan. Helaas zagen we dat de kabelbaan naar de tafelberg voor onderhoud pas maandag open is en dan gaan we ook naar robbeneiland. Dus besluiten we om te proberen beide dingen op een dag te doen. Verder staat kaap de goede hoop, wandeling township met gids en shopping mall waterfront op het programma.Maar eerst morgen inchecken in het holliday inn express in cape town. We willen daar om 9:00u al zijn. Een ritje van 50km. Dus weer vroeg op.