Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Juli 2014 | Swaziland, Mbabane

Vanmorgen vroeg vertrokken om 8:30uur voor de rit naar Swasiland. Onderweg in zuidafrika nog gestopt bij een sparsupermarkt voor proviand voor onderweg. Een ritje van ongeveer 300km. Bij de grens eerst naar de immigratie van zuidafrika voor een stempel in het paspoort en daarna 100m verder hetzelfde ritueel om Swasiland in te komen. Onderweg heel veel schoolkinderen gezien en kleurrijke mensen langs de weg. Een paar keer gestopt onderandere bij een schooltje. Daar stonden op eens 50 kinderen te zwaaien en te roepen. Dus maar ballonnen opgeblazen en over het hek van de speelplaats gegooid. Dat was een feest. Gelukkig alles gefotografeerd en gefilmd. Als we onderweg een paar schoolkinderen ook een ballon willen geven komen opeens uit alle hoeken en gaten kinderen te voorschijn. Ze lopen hier vaak kilometers van en naar school.
Toen nog een glasrecycling winkel bezocht. Hier werd van ingezameld glas nieuw glaswerk geblazen. Heel mooi. Daarna verder en aangehouden door de politie, die iets moest hebben wat we niet begrepen. Uiteindelijk rijbewijs laten zien en we konden doorrijden. George hotel zag er goed uit, nog even het stadje ingelopen naar kfc restaurant maar toch maar besloten om in het hotel te eten. Wij waren de enigste blanken op straat. Op de terugweg naar het hotel nog met een inwoner gepraat over onder andere bet WK en hij vond Robben en van Persie heel goed spelen. Vanavond 22:40 naar bed en morgen op weg naar saint Lucia aan de kust, 300km rijden. Minimaal 4 uur rijden