28 juli naar ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu 28 juli naar ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

28 juli naar ottawa

Door: Peter en Hettie

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juli 2016 | Canada, Ottawa

Vanmorgen om 07:15 de wekker af laten lopen. Om 08:15 hebben we de auto gestart en zijn we op weg gegaan. De eerste 100km hadden we gisteren ook al gereden. Onderweg een keer gestopt om koffie te drinken langs de weg. Daar kwamen we twee motorrijders tegen, een man en een vrouw. Nog een paar tips van ze gehad. Verder nog een stop gemaakt voor een ijsje. De weg naar Ottawa heeft enkel leuke punten maar is verder echt niet spectaculair.

Om 14:00uur waren we bij het hotel in Ottawa, the busines inn. Een luxe hotel met een tv van 1, 5 x 1 meter, een computer en printer op de kamer.
Maar daar hebben we niet veel tijd aan besteed. We zijn meteen het centrum ingegaan, dat was niet ver ongeveer 600- 700meter.

Ottawa is de hoofdstad van Canada.
Eerst naar de belangrijke gebouwen, parlementsgebouw, museum etc.
Daarna naar de sluizen de byward market, het rideau canal en het oude centrum met de gezellige straten.
Helaas stonden veel gebouwen in de steigers. Maar we besloten om nadat we een terrasje hadden gepakt ons op te frisseen in het hotel en daarna een hapje te gaan eten.Dat is een subway geworden.
Om 22:00uur begon de lichtshow op het parlements gebouw. Dat was schitterend, echt een aanrader.
Nou verslagje gemaakt en morgen nog de wisseling van de wacht kijken om 10:00uur en dan weer op pad naar mont ter blant.