de niagara fals - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu de niagara fals - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

de niagara fals

Door: Peter en Hettie

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Augustus 2016 | Canada, Niagara Falls

Na het ontbijt zijn we om 8:15u weggereden voor de volgende 390km. We hebben er 5uur voor uitgetrokken maar hadden toch 6uur nodig. Bij Toronto veel files en langzaam rijdend verkeer. Het was er heel druk op vrijdag. Om ongeveer 14:00 uur bij Sunset Inn bij de Niagarawatervallen aangekomen. Niet het beste motel maar wel een vriendelijke en behulpzame eigenaar. Hij advieseerde ons te gaan lopen en geen buskaart te kopen.
Na inchecken spullen gepakt en op advies van de eigenaar15 min naar de falls gelopen. Het was nog dichterbij als we hadden gedacht. Onderweg was het een heel cìcus van eettentjes, souvenirswinkels, spookhuizen en andere kermis atracties. Een soort Las Vegas.
De falls waren indrukwekkend maar ook heel commercieel opgezet. Rondvaartboten, kabelbaan, helicoptervluchten etc etc. Gezocht naar de Daredevil hall of fame, waar videos en fotos van waaghalzen werden getoond,maar niet kunnen vinden.achteraf denken we dat het in hetImax theater is.
Toch maar besloten om geen vaartocht onder de watervallen te maken. Je wordt kletskliedernat en duurt slechts 20 min. We hebben langs het wandelpad gelopen, gefilmd en gefotografeerd. Toch maar een buskaart gekocht omdat Hettie last had van haar enkel en om overal rond te kunnen rijden. Maar de routes waren ons niet duidelijk dus toch nog veel gelopen. Terug naar hotel gegaan opgefrisd, NOS journaal gekeken op de iphone.En bij DQ voor laatste maal ongezond gegeten en.......een ijsje gegeten. Toen met onze nieuwe buskaart de bus gepakt en ons uit laten zetten bij de watervallen. Op vrijdag is er altijd een vuurwerk show, dus daarmee vielen we met onze neus in de boter. We besloten om kaartjes te kopen voor de Skylon Tower, een 135m hoge toren vlak bij de watervallen van waaruit we de verlichte watervallen en het vuurwerk goed konden zien. Na afloop hebben we 20 minuten op de bus zitten wachten, 15 minuten meegereden en...... op dezelfde plaats weer uitgestapt. Na een hoop verwensingen voor die K.. bus een kilometer naar motel gelopen. 100m voor het motel wilde Hettie voor de verandering een smoothie. Juist toen we binnen waren begon het te druppelen en toen we de laatste 100meter wilden lopen stortregende het. Uiteindelijk om 23:30u op de kamer een ijskoud pilsje genuttigd en in bed gedoken.