vandaag Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu vandaag Kingston - Reisverslag uit Kingston, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

vandaag Kingston

Door: Hettie

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Augustus 2016 | Canada, Kingston

Vanmorgen kwart over 7 opgestaan, half 8 ontbijt en om half 9 auto uit parkeergarage gehaald. Om bij de parkeergarage te komen moesten we langs het park lopen waar veel zwervers lagèn te slapen. Overigens waren I heel Montreal veel zwervers.
Koffers in auto en met regenbuitje vertrokken uit Montréal.
Begonnen op de highway 40 en na 100 km besloten we om de highway 2 te pakken en de laatste 50 km voor Kingston namen we de thousandeiland parkway. Was een mooiere route dan de snelweg.
In Kingston waren we rond 2 uur bij het hotel en we konden meteen de kamer in.
Nadat we de koffers hadden neergezet en plattegrond van Kingston gehaald, zijn we naar het Canada's Penitentiary Museum gegaan.
Eerst wilden we bij de stadsgevangenis een rondleiding maken maar er waren geen kaarten meer, ze waren al voor de hele maand augustus uitverkocht. Toen alleen het museum bekeken.
Daarna door gereden naar de binnenstad, auto geparkeerd en rondgelopen langs jachthaven, cityhall binnen bekeken en de Kingston public market over gelopen maar die waren ze al aan het opruimen.
Toen zagen we toevallig mensen lopen met bakje heel lekker ijs.
We kwamen ook nog toevallig langs die lekkere ijssalon dus toch maar voor ieder 1 bol ijs gekocht met hele grote stukken chocolade erin.
Weer terug gereden hotel even Roy gebeld voor zijn verjaardag want nederlandse tijd was 12u.
Toen moest er ook nog gegeten worden en dat hebben we lekker ongezond gedaan met grote beker cola, friet, hamburger en......bak met sla.
Op de hotel kamer snel airco uitgezet want het was ijskoud op de kamer.
Lekker bakkie nederlandse koffie gezet, nieuws uit nederland gekeken, verslag schrijven, douchen en dan slapen.
Morgen rond 7 uur half 8 wekker gezet en dan begint onze laatste dag in Canada.

Tags: , kingston