tweede dag in montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu tweede dag in montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

tweede dag in montreal

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Augustus 2016 | Canada, Montréal

Nou vanmorgen toch gaan fietsen, het was een moeilijke start. Eerst naar de parkeergarage om een kaartje te kopen voor de volgende 24 uur. Na 500 meter lopen kom ik erachter dat ik de sleutel van de auto in het hotel heb laten liggen. Dus weer terug om hem ol te halen, dan werkt de kaartjes automaat niet. (Denk ik)). Dus de parkeerwachter erbij gehaald. Enfin om half elf kunnen we van start gaan. Overal in Montreal staan er fietsenrekken waar tientallen fietsen in staan. Door de creditcard erin te stoppen en voor twee fietsen af te rekenen ($5,- p/p) kun je 24 uur lang fietsen gebruiken die op ruim 400 punten in de stad staan.er zijn wel voorwaarden aan, maximaal een halfuur gebruiken anders moet per half uur extra betalen. Verder als je de fiets terugzet mag je binnen twee minuten geen nieuwe fiets reserveren. Geweldig systeem.wij hebben zo 20 km afgelegd. Naar het olympisch stadion gefietst, de oude haven en het centrum en een deel van de ondergrondse stad gezien. (kom ik nog op terug).
Telkens van het een naar het ander fietsen, stukje wandelen en dan een nieuwe fiets pakken. Wij waren om 17:30u terug in het hotel. Moe maar voldaan. Voordat we starten met fietsen zag Hettie in Montreal weer allemaal beren op de weg. Achter me hoorde ik zuchten en steunen, maar aan het einde van de dag leek ze het wel leuk te vindenen fietste ze zelfs in de spits tussen de auto, s door. Helaas geen ijs vandaag voor Hettie, maar wel caramel popcorn van mary's pocornshop en een frappuchino van Starbucks.
De ondergrondse stad is ontstaan toen er een wolkenkrabber was gebouwd, bleef er een grote sleuf over. Daar werd een ondergronds winkelcentrum gemaakt. Dit beviel zo goed, omdat mensen met sneeuwstormen ed ondergronds konden blijven, dat zoiets telkens bij een nieuwbouw.project werd gedaan. Al deze kleine projectjes werden aan elkaar gekoppeld en zo ontstond de ondergrondse stad.het wijdvertakte netwer is 32km lang met 200 restaurants, 45 banken, 40 bioscopen, 7 grote hotels en bijna 2000 winkels. Een derde van de stad is zo onder de grond gebouwd.
Nou nu de spullen voor morgen klaar leggen, verslagje maken en straks nog uit eten.
Langzaam aan beginnen we te beseffen dat het einde van de vakantie naderd. Morgen naar Kingston en dan Niagara fallsen dan Toronto en dannaar........ Maar niet te veel aan denken nu.

Tags: ntreal, fietsen