27 juli Al Gonquinpark - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu 27 juli Al Gonquinpark - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

27 juli Al Gonquinpark

Door: Peter en Hettie

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juli 2016 | Canada, Huntsville

Vanmorgen om 7:30u wekker af laten lopen en ontbijtje gepakt. Omdat we gisteren getankt hadden en niet wisten of we de goede benzine hadden even langs een garage gereden.Regular 87 was de goede voor eenvoudige wagens.Ja onze wagen was een simpele voor die man. Hij liet een soort racewagen zien waar andere benzine in moest. Opvallend is hoe behulpzaam en vtiendeljjk de canadezen zijn.
Hierna op weg naar het park, ongeveer 50km verder zou de ingang moeten zijn . Maar die hadden we totaal niet gezien dus zaten we al midden in het park.dat zou geen probleem zijn maar om te stoppen en ergens parkeren om te wandelen moest je een parkkerkaart hebben. Hyway 60 loopt door een deel van het park en aan weerszijden liggen wandelingen varierend van 1 tot ongeveer 7uur. Dus 40km in het park bij het bezoekerscentrum een parkeerkaart gekocht. Omdat hettie niet goed kon lopen 50% korting
gehad.
Vervolgens hebben we de eerste trail gelopen ongeveer 1, 5 km, daarna eentje van 2, 5km, de derde was heuvel op heuvel af. Dat werd lastig voor hettie en zijn we omgedraait. Onderweg her en der zitten drinken en picknicken. Daarna terug richting Huntsville.Helaas geen beren gezien, hettie heeft er wel een paar op de weg gezien. Onderweg een ijsje gepakt waar een geweldige lange rij stond. Het wachten was de moeite waard. Het baby ijsje wat we bestelden was voor ons een reuzeijsje.opgefrist op de kamer en een pizzaatje gegeten. Koffer ongepakt voor de reis morgen. 350km naar Ottawa.