Naar hermanus - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu Naar hermanus - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

Naar hermanus

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

We vertrekken wederom vroeg om op tijd in Hermanus tezijn. Dit is een stadje waar heel veel walvissen worden gespot in deze tijd van het jaar. We zijn van plan om vanmiddag te boeken voor een trip morgenvroeg.
Om 22:30 zijn we in hermanus en even voor het plaatsje stoppen we aan het water. Het is meteen raak, we zien de eerste walvissen op grote afstand. Eenmaal bij het hotel aangekomen zetten we de auto op de parkeerplaats. En lopen even door het dorp. We boeken een vrij prijzige whale watching vopr morgen op een catamaran. (Whale watching is walvis kijken). We willen nog even de auto parkkeren bij de haven waar we morgen vertrekken. Maar als Stef achter een bosje een onguur mannetje met een capuchon en een hamer ziet zitten besluiten we toch om daar maar niet te parkeren.
Waarschijnlijk was anders onze ruit ingeslagen. Als we terug rijden horen we een harde toeter en zien de walvissen op enkele tientallen meters van het strand zwemmen.
De toeter is van een man die speciaal os aangesteld om walvissen te ontdekken. Als ze er zijn wordt er heel hard op die toeter geblazen.
Toch nog een paar mooie plaatjes geschoten. S avonds pizzaatje gegeten en morgen met de boot de zee op om walvissen te spotten.