dagje knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu dagje knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

dagje knysna

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Vanmorgen lekker uitgeslapen en om 8:00uur ontbijtje. Allemaal Roy gefeliciteerd want die is jarig vandaag. Daarna eerst even naar de haven van Knysna en een sunset tour op de lagune geboekt. Dus zorgen dat we om 17:00uur ter plaatse zijn. Op de terugweg naar de auto raak ik nog in gesprek met een blanke vrouw die aan de haven een diamant zaak heeft. Ze heeft een echt zuidafrikaans accent en wijst ons de plekken die we zeker moeten zien. Als we weg gaan bied ze nog aan om de winkelo te sluiten en met ons mee te gaan. Dat zal wel een grapje zijn. We rijden door naar de Knysna heads. Een berg met prachtige vergezichten. Daar mooie fotos en film geschoten. En een korte wandeling gemaakt naar alle uitkijkpunten. Dan vervolgen we onze weg naar de circle forrest. Een pad van 3,5 km door de busch. Ziet er eel een beetje gevaarlijk uit maar we zijn met viertjes. Een pad dat langs de bomen slingert, dan weer omhoog en dan weer omlaag gaat. We zien geen dieren, die zullen er wel niet zitten denkt hettie. (Anders was ze waarschijnlijk niet meegegaan). Na 1,5 iur lopen komen we weer een ervaring rijker uit de busch. We ontmoeten nog een nederlands stelletje dat het pad ook gaat lopen. Dan pakken we de auto en rijden nog een stukje en wat zien we nog geen 50m waar we de busch zijn uitgekomen een hele kolonie apen groot en klein op de weg en in de bomen!!  Dan nog 50 km naar Plettersbay om te genieten van het prachtige uitzicht en het geweldige strand. Helaas geen walvissen gespot. En terug naar Knysna voor de boottocht. Op de boot naar de knysna heads gevaren en daar. Ook schitterende plaatjes gemaakt van de sunset.Nu op naar spurs ( een restaurant) waar we gister een heerlijke biefstuk op hebben.