dagje saint lucia cape vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu dagje saint lucia cape vidal - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Peter Bechtold - WaarBenJij.nu

dagje saint lucia cape vidal

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vandaag om 8:00uur boottocht gemaakt met een bootje voor 15 personen. Vlak langs hele groepen nijlpaarden gevaren. Ook nog een paar vogels gespot en gefilmd en een krokodil. Daarna terug naar het hotel en de eigenaar gevraagd of een bezoek aan de cheta opvang de moeite waard was. Na een belletje van hem wisten we de entree prijs en waar het was. Ongeveer €15,- p/p en ongeveer een uurtje rijden heen. Wel moesten we oppassen als we terug kwamen omdat het dan bijna donker was en er nijlpaarden de weg konden oversteken. We hebben toch maar besloten om naar cape vidal te gaan, een soort krugerpark in het klein. Toen we erin waren en iedereen zat te klagen dat in vergelijking met het krugerpark weinig dieren waren, reden we bijna een neushoorn aan die plotseling 3 meter voor onze auto overstak. Ook de zebras met op de achtergrond de afgebrande vlakte was een heel mooi gezicht. Onderweg nog een familie neushoorn tegen gekomen die midden op de weg stonden pa, ma en kleintje. Geen auto durfde erlangs, dus hebben we een kwartier staan wachten. Pa wilde zijn kleintje beschermen, dus wisten we niet hoe vlug we de auto in de achteruit moesten zetten, en langzaam achteruitrijden net als een aantal andere autos. Uiteindelijk verdwenen ze in de busch en konden we onze weg vervolgen.na een lange rit komen we aan bij het strand "Cape Vidal". Het was wederom de moeite waard. Op de parkeerplaats liepen heel veel aapjes rond. Na een korte strandwandeling  zijn we teruggereden naar ons hotel..